Učíme se vzájemně

Žáci osmé třídy prezentovali své znalosti o barokních památkách Kounic mladším páťákům. V hodinách výtvarné výchovy si osmáci nastudovali potřebné informace a vytvořili výukové plakáty, které jim při prezentaci pomohly. Pod vedením paní učitelky Moravcové si pak vyzkoušeli, jaké to je, stoupnout si před tabuli a předávat vědomosti. Páťáci byli vzorní a snažili se odpovídat na položené otázky. Doufáme, že si také něco nového zapamatovali.

Recyklohraní aneb Ukliďme svět

V prvním úkolu letošního školního roku se žáci stali redaktory, reportéry a nadšenými fotografy, kteří společně vytvořili svůj vlastní školní recyklační zpravodaj. Podle zadání úkolu je věnován ochraně životního prostředí a zaměřen je především na třídění a recyklaci drobného elektra a baterií. Součástí musely být také informace o Mezinárodním dni elektroodpadu a Evropském týdnu recyklace … Číst dál…

Mobil, počítač či jiné chytré zařízení jako dobrý sluha nebo nebezpečný nástroj?

Se začátkem školního roku začaly děti zase více komunikovat na sociálních sítích, což s sebou přináší i specifická nebezpečí, jako jsou kyberšikana, kybergrooming, kyberstalking, sexting, happy slaping, flaming, trolling či ostrakizace… (vysvětlení viz „Desatero…“) Do výuky průběžně zařazujeme preventivní programy, které se mimo jiné zaměřují právě na problematiku a rizika užívání internetu a sociálních sítí. … Číst dál…

DESATERO DOBRÉHO „KYBERNETICKÉHO“ RODIČE

Je třeba respektovat, že životní styl dnešních dětí je zcela odlišný od životního stylu dětství jejich rodičů. Jak se stát zodpovědným online rodičem? Děti se dnes často ze strany rodičů a „starších generací“ setkávají s nepochopením v podobě odsuzování užívaných moderních technologií – aplikací a služeb s poukazováním na čas strávený jejich užíváním. Slýchávají slova: „My jsme Facebook neměli … Číst dál…